Amstelveen De Kwakel Uithoorn


Op onze locatie aan de Savornin Lohmanlaan kunt u terecht voor laagdrempelige sportlessen. De lessen worden gegeven door Lydia Tierie en zijn een combinatie van vrije oefeningen en trainen op de aanwezige fitnessapparatuur. Hieronder het lesrooster.

PARAMEDISCHE BEGELEIDING

 

Preventie

Revalidatie

Oefentherapie


Maandag   houdings- en conditietraining    09.00 10.00 
    algemene spierversterking 10.00 11.00 
    houdings- en conditietraining  11.00 12.00 
    houdings- en conditietraining 18.00 19.00 
    algemene spierversterking 19.00 20.00 
    conditie elk niveau 20.00 21.00 
         
Dinsdag   houdings- en conditietraining 09.00 10.00 
    algemene spierversterking 10.00 11.00 
    aerobe training 19.00  20.00 
    aerobe/anaerobe training 20.00  21.00 
         
         
Donderdag   houdings- en conditietraining 09.00 10.00 
    algemene spierversterking 10.00 11.00 
    aerobe training 19.00 20.00 
    aerobe/anaerobe training 20.00 21.00 
         
         
Vrijdag   houdings- en conditietraining 09.00 10.00 
    houdings- en conditietraining      10.00  11.00 
    conditie elk niveau 11.00  12.00 
         
Prijzen per 1 januari 2014 per keer       €12,00
    per maand (1 x per week)  €40,00
      (2 x per week)  €50,00
    per kwartaal (1 x per week)  €91,00
      (2 x per week)  €115,00
    per half jaar (1 x per week)  €170,00
      (2 x per week)  €220,00

Gemiste lessen kunnen worden ingehaald, echter bij beëindiging van de betalingstermijn is nieuwe betaling verschuldigd.

Het is mogelijk een gratis proefles te volgen.

Tarief wijzigingen aangepast aan de prijsindexering. 

Paramedische Begeleiding

 

 

 

Paramedische Begeleiding is een trainingsvorm geschikt voor mensen met aandoeningen van het bewegingsapparaat, met klachten of beperkingen in het dagelijkse bewegen of ter voorkoming hiervan.

De training wordt gegeven in de vorm van groepslessen met verschillende doelen en waar nodig met individuele aanpassingen. De groepsgrootte is 5-10 personen.

 

De doelen zijn;

 

  1. Houdingsbewustzijn
  2. Beweeglijkheid
  3. Coördinatie
  4. Spierversterking
  5. Aanzetten van stofwisseling
  6. Training van hart en longfunctie
  7. Ontspanning

 

Deze doelen zijn in alle lessen van het lesschema in meer of mindere mate verwerkt al naar gelang de naam van de les.

Iedere les bestaat uit een warming-up, rekoefeningen, grondoefeningen, circuittraining, cooling-down en wordt gegeven op muziek of met muziek op de achtergrond.

In het lesschema is een opbouw in intensiteit gemaakt.

 

De lessen zijn;

 

  • Houdings- en conditietraining

Dit is een basisles geschikt voor iedereen. Het tempo van de les is rustig zodat men zich goed kan concentreren op de houding en de uitvoering van de oefeningen.

  • Algemene spierversterking

Het tempo van deze les ligt hoger. Alle spieren worden versterkt met iedere week de nadruk op een spiergroep.

  • Aerobe training

Het aanzetten van de stofwisseling en training van de hart- en longfunctie is het hoofddoel van deze les. De les begint met 20 minuten bewegen op muziek of op de cardioapparaten (b.v. loopband of fiets). Daarna volgen de grondoefeningen en kracht- of cardiotraining op de apparaten.

  • Aerobe/anaerobe training:

Dit is een pittige les. 25- tot 30 minuten in hoog tempo werken op muziek en cardioapparatuur, waarbij ook snelle bewegingen geoefend worden. Ook bij deze les volgen daarna grondoefeningen en circuitoefeningen.

  • Conditie op elk niveau

Deze les is een cardiotraining

 
 
roller.jpg
volley.jpg
hockey.jpg
running.jpg
wrestling.jpg
gymnastic.jpg