Amstelveen De Kwakel Uithoorn


Is geschikt voor iedereen met rugklachten, ongeacht of deze voor het eerst aanwezig of van chronische aard zijn. Tijdens de rugtraining wordt u bewust gemaakt van het belang van een juiste houding om rugklachten te verhelpen. U leert aan- en ontspannen van uw rugspieren, u verbetert de coördinatie en leert uw wervelkolom te stabiliseren. Spierversterking, houding, coördinatie en bewustwording van uw eigen lichaam vormen de kern van de training om de belastbaarheid van uw rug te vergroten.

De oefeningen zijn gericht op de mobiliteit, kracht en stabiliteit van de rug. Er wordt ook aandacht besteed aan het versterken van uw buikspieren voor een totale rompstabilisatie.

In de rugtraining komen de volgende aspecten aan de orde:

  • Trainen van het lichaamsgevoel van de wervelkolom en het bekken, in de zin van: "wat doet en kan mijn rug?"
  • Trainen van de stabiliteit van de lage rug.
  • Tiltechnieken.
  • Inzicht geven in de houding van de rug tijdens dagelijkse activiteiten en situaties.
  • Mobilisatie oefeningen voor de lage rug en het bekken.
  • Buikspieroefeningen
  • Rektechnieken.

In het algemeen hebben de deelnemers 3 á 5 lessen nodig om zich alle oefeningen eigen te maken. Daarna zetten de deelnemers de oefeningen zelfstandig voort.

running.jpg
Untitled-1.jpg
volley.jpg
swimming.jpg
running.jpg
voetbal.jpg